Vertrek Herman en Ingrid

30 mei 2015 - Porec, Kroatië

Vanmorgen om 03.00 uur zijn wij vertrokken uit Enschede. Het was erg rustig onderweg behalve het stukje tussen München en Oostenrijk. We zijn twee keer gestopt 1 keer een plas pauze in Duitsland en 1 keer in Oostenrijk om te tanken. Als alles volgens plan verlopen was waren we om 15.00 uur in Poreć geweest. We hebben echter 1.15 uur voor de Sloveense grens gestaan we konden heel rustig door rijden bij de grens van Kroatië was gelukkig geen controle. Toen we stonden te wachten voor de grens gaf de auto rood alarm om te stoppen,  hij geeft aan storing acculader. Toen de radio maar uit,, koelkast erachter weg en uiteindelijk de airco uit,  niet dat dat erg was het was maar 30 graden pffff. Maar het piepen stopte. Toen voorzichtig de radio er weer achter en daarna de airco, weer alarm. Dus maar weer alles uit en ramen open. In Porec de Renault garage opgezocht maar die was natuurlijk dicht, maandag weer open. We zijn toen doorgereden naar appartementen Pikal en daar de Hak gebeld (kroatische anwb) Hij dacht dat de accu op was dus nieuwe accu erin maar dat bleek het toch niet te zijn dus onze oude accu ermaar weer in. Weer gekeken en toen kwam de conclusie dat de compressor van de airco kapot  was en de garages maandag pas weer open. En het zou 5 a 6 dagen duren voordat het binnen was. We hebben dus maar besloten om de rest van de vakantie met arko te rijden. We zitten nu lekker in Poreć en hebben heel lekker gegeten, nu straks ons bedje opzoeken want veel geslapen hebben we niet.