Dag 18 "Naar Supetar"

10 juni 2019 - Bobovišća, Kroatië

Vanmorgen even mee geweest met Herman brood halen. Ik wilde iedere keer nog een foto maken van onze "supermarkt". En even de benen strekken naar een dag niks doen gisteren en weer een nachtje "slapen" op de springveren. Zie nu al uit naar donderdagnacht, hopelijk hebben ze goede bedden in het hotel waar we dan slapen. Na het ontbijt zijn we rond 9.30 uur naar Supetar gereden, het stadje waar we aangekomen zijn met de boot. Het is nu al weer 26 graden. Herman en ik zijn hier 28 jaar geleden ook een dagje met mijn ouders geweest. Ondertussen is hier wel het één en ander veranderd. Vooral veel bijgekomen qua toerisme. We hebben daar even rondgelopen en een "ijsje" gehad. Alleen Dolf kon het niet op krijgen. Hij was ook wel erg groot, maar ook wel erg lekker. Aan de ene kant missen we dat wel bij ons in het dorpje. Ze hebben hier geen lekkere ijsjes, maar is misschien maar goed ook. Ze hebben 1 smaak en nog 2 bakken uit de supermarkt haha. Wat dat betreft wel heel primitief allemaal. Geen benzinepomp, geen geldautomaat, alleen 2 restaurantjes en 1 klein supermarktje.  En de rust en de zee. Wel de hele dag en in het begin van de avond, veel bootjes kijken, ook mooi om te zien. We komen helemaal tot rust hier haha. Vanmiddag weer lekker aan het water gelegen en niks doen. We hebben nog aan Dino gevraagd wat de waterscooter kost om te huren, maar daar was hij nog niet helemaal over eens, hij dacht aan € 200,00 per dag. Je kon het ook huren voor 15 à 20 minuten,  maar de prijs wist hij nog niet. Voor nu was het nog niet huur, want er moest nog het één en ander aan gebeuren. Ze hadden de boot en waterscooter uit Split opgehaald en waren hier in dik 4 uur naar toe gevaren. Morgen ochtend laat hij ons de baai zien vanaf het water, want dat was traditie van dit huis. Dolf en ik zijn vanmiddag ook nog even met een Engels meisje meegelopen, die opzoek was naar een defibrillator, want haar vader had een hartstilstand in een baai verder. Ze vertelde dat er wel een verpleegster aan het reanimeren was, maar die was alleen. Toen wij daar aan kwamen om te helpen, waren er gelukkig al meerdere personen bezig met de reanimatie en kwam de ziekenwagen ook al snel. We hoorden vanavond op het terras van een ander Engels stel dat hij wel mee was genomen met de ziekenwagen en dat ze ook een helikopter hadden gezien. Hopelijk heeft de meneer het gered. Toen wij vanavond weer terug kwamen van het eten stond Dino voor het appartement. Omdat wij deze week een zakje met stroopwafels hadden gegeven had oma weer staan bakken en ook 4 stukjes voor ons bewaard. Het lijkt een beetje op apfelstrudel maar volgens mij zitten er ook nootjes en zo in. We zitten nu allemaal vol van het eten, dus we gaan het morgen uit proberen. Wij zitten nu binnen met de airco aan, het is nog lekker warm buiten.  De minimale temperatuur vannacht wordt weer 23 graden, lang leve de airco haha

Wij gaan nog even weer aan de kruscovač,  Živjeli.