Herman en Ingrid op naar Sibenik

31 mei 2015 - Kassel, Duitsland

Als ik dit aan het schrijven ben is het ongeveer 15.00 uur en liggen we lekker te genieten op het strand

Vanmorgen om 6.55 uur uitgecheckt bij appartementen Pical en op naar Bruno daar waren we om 7:15 uur. Bruno wakker gebeld om de stalling te betalen, caravan achter de auto en op naar Sibenik. We zouden vanaf Poreć eerst doorrijden naar Mostar maar hebben toch maar besloten om een nachtje bij Dolf en Annette op Camping Jasenovo te blijven en dan morgen samen naar Mostar te gaan. Maar helaas gaat dit alles niet door. We hebben bij Rijeka ergens een ontbijtje gehad om daarna in keer door te rijden naar Sibenik maar nog geen 10 minuten later krijgen we weer het zelfde berichtje in beeld als gisteren en hij geeft aan dat we moeten stoppen, dit keer gaat het echter niet meer weg. De temperatuur loopt helemaal op en de auto begint te stinken en maakt een raar geluid. De eerste afslag eraf en gestopt bij een tankstation, bij het openen van de motorkap kwam de rook er onderuit. O jee, het lijkt erop dat we nog lang niet in Sibenik zijn. De man bij het benzinestation heeft een monteur gebeld en die komt een half uurtje later om te kijken wat er is. Toch netjes als alle garages gesloten zijn. Hij kon zo direct niet zeggen wat het was maar wel horen dat het niet goed was en de auto moest naar de garage toe en we mochten zelf niet meer rijden. Even later kwam de baas met de sleepwagen en de auto werd afgevoerd. Achter de andere auto onze caravan en terug naar Opatija want daar was zijn garage. We werden de stad ingestuurd met de boodschap over een uurtje terug te komen dan wist hij waarschijnlijk wel wat het was. Dus maar lekker verplicht een terrasje pakken. Toen wij weer bij de garage waren stond zijn auto met onze caravan al klaar dus wisten we al dat het niet goed was. Het bleek dat de as van de compressor was vastgelopen en daardoor de poeli was afgebroken en die had hij natuurlijk niet op voorraad en aangezien het zondag is.... Ze hebben ons met de caravan afgezet op Camping Medveja. Morgen om 10.00 uur kunnen we met de garage bellen hoe het er voorstaat met de auto, hopelijk is het onderdeel op voorraad erkennen we morgen onze reis hervatten. Best wel leuke camping maar niet veel te beleven. Wel een echte natuur camping,  de vogeltjes zingen het hoogste lied en het gras komt tot mijn knieën. Andere jaren nam ik altijd wat bier en cola mee maar dit jaar natuurlijk niet. Er was wel een supermarkt maar die zat dicht op zondag. Toen maar weer terrasje gepakt en daar gevraagd of we wat bier en cola mee kunnen krijgen, ja dat kon wel. Maar zit me nu te bedenken dat we veel betaald hebben, iets van over de 32 euro voor 4 biertjes en 4 kleine cola. We hebben eventjes een wandeling over de camping gemaakt en die is groter dan wij dachten. En daarna dus lekker na het strand en omdat het af en toe een beetje bewolkt was konden we ons inhouden om de koude zee in te gaan.

Nu net even lekker gegeten bij een restaurant voor de camping.

Al met al geen vervelende plek om pech te krijgen met de auto.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Louis en margo:
    31 mei 2015
    wat lees ik dan nu das mooi ....hopelijk word je snel geholpen daar en kunnen jullie snel weer verder naar dolf en annet als je te laat daar bent is het bier al op hahaha lollll goede reis verder groetjeuss x
  2. Annette:
    1 juni 2015
    Nee hoor Louis het bier staat nog steeds koud voor Herman of het wordt aangevuld.
    Wij hopen ook dat ze snel komen.