Vakantie 2017 Dag 1 "Op weg naar Ljubljana"

9 juni 2017 - Ljubljana, Slovenië

​Nu ik dit aan het schrijven ben ligt Herman al op één oor en valt de rest om van de slaap. Wij zijn vannacht om 03.15 uur weggereden bij ons thuis en waren precies 12 uur later op onze bestemming. Het was redelijk rustig op straat maar wel heel veel vrachtverkeer. Bij Rosenheim werd het drukker op straat. We hebben 3 stops gemaakt onderweg dus de ongeveer 1140 km in 12 uur rijden dat is nog best knap. We zitten in een heel mooi appartement, Your Ljubljana Home vlak bij het centrum. Het is een grote eengezinswoning waarvan de eigenaresse met haar dochters op de boven verdieping wonen en wij op de eerste etage mogen verblijven alles is hier spik en span en we werden hartelijk ontvangen door moeder en dochter die met de laatste schoonmaak bezig waren van onze woning. Ook kunnen we gebruik maken van de tuin achter het huis.  Er is ook van alles aanwezig hier van vaatwastabletten, waspoeder, koffie, thee, kruiden etc. Alles werd goed uitgelegd en we moesten vandaag echt naar het centrum toe want daar is elke vrijdag een soort van proef eet combi food truck festival maar dan met markt kraampjes. Het was daar erg druk en gezellig, natuurlijk speelt het zonnetje daar ook een rol bij en was het rond 17.00 uur nog lekker 27 graden. We hebben besloten om nog even rond te wandelen in Ljubljana en op de terug weg te eten bij een restaurantje vlak bij ons appartement die Dolf en Herman hadden gezien bij het halen van de boodschappen (lees BIER en cola). Ljubljana is van wat wij tot nu toe gezien hebben een erg mooie stad en we hebben dan morgen ook genoeg te bekijken. Op de terugweg lekker gegeten bij het restaurantje wat een pizzeria bleek te zijn. De pizza's waren groot en erg lekker. Ondertussen ligt Dolf ook op één oor en ga ik het hier ook beëindigen.

Welterusten allemaal en slaap lekker.

1. Wendy:
    10 juni 2017
    lekker gaan genieten samen!!
  2. Ria:
    10 juni 2017
    Goed begin van de vakantie.Ga zo door en geniet ervan!!
  3. Ingrid Veenstra:
    10 juni 2017
    We genieten volop van alles ook van alle spierpijn die van van het vele lopen en klimmen krijgen haha