7-8-9 juni

9 juni 2015 - Rovinj, Kroatië

Zondag 7 juni was het hier erg heet 33/34 graden en geen zuchtje wind we hebben die dag dan ook niet veel gedaan, een beetje de schaduw opzoeken en Dolf heeft gezwommen in de zee en na de mededeling dat er allemaal kleine kwalletjes in het water zaten wou de rest natuurlijk de zee niet meer in. Dus zijn we weer lekker wezen zwemmen in het zwembad van Camping Vestar. S'avonds zijn we lekker  uit eten geweest bij een restaurantje vlak voor Camping Vestar. Bij terugkomst op de camping hebben Dolf en Annette nog via de ipad contact gehad met Gini en Rienk en Dolfs moeder, het koste enige moeite in Enschede maar het is wel goed gekomen en we hebben er hier vreselijk om zitten lachen met hoe het ging.

Maandag 8 juni zijn we s'morgens naar Rovinj geweest, het blijft een mooi stadje maar het was weer erg heet vandaag. Op de terugweg nog even naar de supermarkt geweest om bier en vlees in te slaan. S'avonds hebben we lasagne gemaakt in twee schalen toen de eerste leeg was had iedereen eigenlijk wel genoeg gehad. Dolf had in eerste instantie de overgebleven lasagne willen bewaren voor de volgende dag maar kreeg opweg naar het toilet medelijden met twee meisjes in een heel klein tentje die nog eten moesten maken op een klein pitje. Hij heeft toen verteld dat wij lasagne over hadden en of hun dat nog wilden hebben. Toen erbij werd verteld dat het ook nog uit de oven kwam wilden ze het graag hebben. Ze hebben de schaal netjes schoon terug gebracht met de mededeling ''best camping meal ever''.  S'avonds hebben we voor pas de eerste keer deze vakantie geëzeld. Zonder kruskovac gaat het toch een beetje moeilijker om te winnen.

Dinsdag 9 juni zijn we s'morgens naar Poreć gereden rond 10.30 uur was het al weer 27 graden. Over het weer dus niks te klagen behalve dat het wel iedere keer erg heet is haha. We hebben getankt en de ramen daar meteen ff proberen schoon te maken, maar ze zijn wel erg smerig van iedere keer het pad op en neer rijden naar de camping. Op de heenweg nog gestopt iets voorbij het vliegveld van Vrsar waar ze druk bezig waren alles nog af te breken van de Red Bull air races in Rovinj. Enkele jaren geleden was hier een mooi uit kijk punt over het begin van limski canal. Maar nu waren ze er druk bezig om op deze mooie plek een villa te bouwen. Klein eindje verder was er nog wel een klein stukje om een paar mooie foto's te maken. Toen door naar het stadje Poreć, we zijn ook langs het nieuwe aqua park gereden het ziet er wel erg groot uit, wel mooi. Toen lekker rond geslenterd in Poreć en lekker een terrasje gepakt. Op de terug weg naar Camping Zelena lagune geweest om te kijken of daar nog iets was veranderd. Wel was er op de afslag naar de camping een mooie rotonde gemaakt. Op Camping Zelena zijn we naar camping bijela uvala gewandeld lekker langs het strand. Dolf kwam met het idee om hier misschien nog enkele dagen heen te gaan en dat gaan we morgen dan ook doen. Dus op dit moment zijn we de boel al een beetje aan het opruimen en inpakken. We hebben nog even contact gehad met pa en ma van der Weide die aan het oppassen waren op Jim, die vond het volgens mij wel heel raar om ons te zien op de ipad. Haha Vanavond gaan we nog weer lekker barbeknoeien. En dan zullen de heren morgen wel weer vroeg wakker zijn om de boel in te pakken en dan op naar Poreć.

1. Annette:
    13 juni 2015
    Daar hebben we nog een paar heerlijke dagen gehad. Alleen de meeuwen met jongen op het dak van het toilet gebouw waren luidruchtig en heel brutaal, ze haalden ons bijna het vlees van de bbq.