Dag 8 "We gaan naar Makarska"

31 mei 2019 - Promajna, Kroatië

Vanochtend was anders dan anders... Het was onbewolkt en de zon scheen volop, yeahhh. Dus Herman heeft ook direct maar even met de drone gevlogen, dat kan nog net voordat we morgen weer weg gaan.  Nog even snel een wasje gedraaid en daarna op naar Makarska. Toen we naar de auto liepen rond 10.30 uur lagen er al vele mensen op het strand, lekker in het zonnetje. We waren hier deze week al een keer door gekomen in de regen. Het zag er toen al mooi uit, maar nu in het zonnetje was het helemaal mooi. Ik denk dat Makarska hier in de omgeving wel het grootste stadje is. Het is er gezellig druk. We hadden geluk dat er voor ons één uit een parkeerhaven ging, dus konden wij de auto mooi aan de boulevard kwijt. We hadden ook nog geluk dat het 31 mei was, want het parkeergeld was vandaag nog 7 kuna per uur, vanaf morgen is het 20 kuna per uur ( in zone 1) We hebben er lekker rond geslenterd en op een terras wat gedronken met een lekker gebakje erbij. Ze hadden er super veel keus en het smaakte ook nog eens heel lekker. Herman heeft ook nog even met de drone gevlogen maar deze werd aangevallen door een zeemeeuw haha, dus maar gestopt. En natuurlijk heerlijk genoten van het zonnetje. Eigenlijk is dit hier het stadje waar het meest te beleven valt. Toen we daarna toch ook nog maar weer even naar Brela wilden rijden werd het al weer een klein beetje bewolkt. In Brela toch een parkeerplaats gevonden, die we gisteren niet konden vinden. Lang leve google. De parkeerplaats begint halve wege de berg en loopt dan met een straatje helemaal naar beneden toe met allemaal parkeerplaatsen er langs. We konden helemaal beneden parkeren. Gelukkig hebben we even verder gereden, anders was het een eind lopen naar beneden. We kwamen op een mooi pad langs het strand uit en zijn vanaf daar naar Brela gelopen met aan de ene kant veel barretjes, hotels en dergelijke en aan de andere kant mooie aangelegde stranden. Na elke bocht ziet het er weer anders uit, echt mooi hier. We zijn ook nog even naar de bekende rots in de zee gelopen, dit ligt bij het Punta Rata  strand. Het ziet er leuk uit, maar is niet spectaculair. Deze rots is samen met vele andere rotsen ooit de zee ingerold. Helaas verdween de zon ook alweer achter de wolken, jammer hoor. Daarna weer op weg naar ons appartement, de zon is nu helemaal verdwenen. We waren er net op tijd om de was eraf te halen, want het begon weer wat te regenen. Veel was het gelukkig niet, maar het bleef bewolkt. Dus hebben we de tassen maar vast ingepakt voor ons vertrek morgen. Met het dilemma wat er nu in die éne tas moest voor de komende 5 dagen. Rond 18.00 uur kwam de zon er weer aan en werd het meteen een stuk warmer, heerlijk, dit is vakantie. We hebben daarom lekker bij zee op een terras buiten gegeten. Dit was de eerste keer dat we in de avond op het terras buiten konden eten, hier krijg je dan toch wel het echte vakantie gevoel van. Het eten smaakte er prima. Daarna nog even helemaal naar de andere kant van het dorp over het strand gelopen en genoten van het mooie uitzicht en de toch wel erg hoge bergen zo vlak bij zee. Onze eerste week is alweer voorbij, wat gaat dat toch snel. Morgen de wekker maar zetten want we willen rond 08.15 uur weg en we slapen nu iedere dag toch iets langer. We zitten nu nog lekker op het terras en het niveau stijgt.

Alvast welterusten voor straks en groetjes van ons allen.

1. Chantal:
    31 mei 2019
    Ik zou de wekker vanavond zetten anders heb je er morgen niets aan.... ;-)) Fijn dat het weer eindelijk beter is, werd ook wel tijd. Goede reis morgen! Wij kijken uit naar de vervolg via dit blog én de filmpjes.