Dag 15 "Wat gaan we doen vandaag"

7 juni 2019 - Bobovišća, Kroatië

Vanmorgen stond Herman te popelen om brood te halen. Om 08.00 uur ging de "winkel" pas open. Dat was hij natuurlijk niet gewend, normaal stond hij elke morgen om 07.00 uur al bij de bakker. Dolf is mee geweest naar de winkel, want dan konden ze eerst een kopje cappuccino halen. Hier bijna allemaal wat minder geslapen. Het matras van Dolf en Annette is heel hard. En wij hebben 2 aparte bedden, wat maar goed is ook want daar zijn de matrassen heel zacht van. Je ligt een beetje in een kuil. Dus als dat één matras was geweest, hadden samen in een kuil gelegen en hadden we het bed nooit meer uit kunnen komen haha. Voordeel was wel weer dat Herman weinig heeft liggen draaien vannacht, die lag vast in zijn kuil haha. Rond 9 uur zijn we weg gereden en was het al 21 graden. Ik ben in de lange broek gegaan, want mijn onderbenen zijn behoorlijk verbrandt. We zijn naar Milna gereden want we moesten tanken, we hebben daarna ook even in Milna rond gelopen. Het is een gezellig stadje in een leuk haventje. Daar ook maar even een hoed gekocht met grote randen voor de schaduw, want de randen boven waar mijn blouse gisteren zat, zijn ook goed verbrand au au. Nu is het eindelijk mooi weer, loop ik met de lange broek aan. Daarna zijn we naar het plaatsje Sutivan gereden. Dit is ook een leuk uitziend klein dorpje, waar ze ook een giga mooi hotel hadden staan "Lemongarden" met een hele mooie tuin erachter met een groot zwembad. Het zag er super uit. We hebben de prijzen even opgezocht, die zagen er ook super uit. Dus dit hotel wordt het niet voor ons. We hebben daar even rondgelopen en nog even op een terras gezeten. Herman heeft de smaak te pakken met de fotobomb. Dolf was een foto aan het maken van een man en vrouw, en hij moest er weer zo nodig bij op. Rare pilletjes die anti rook pilletjes. Je kunt ze er ook niet bij hebben haha. Daarna even langs de supermarkt en toen terug naar het appartement, tegen 14.00 uur weer lekker naar ons privé strandje gegaan. Daar heerlijk onder de parasol gelegen. En beetje slapen, beetje lezen en Dolf ook een beetje zwemmen. De rest vond de temperatuur van het water nog niet zo fijn. Het is nu een stuk minder druk met boten in de haven, terwijl het gisteren vol lag, liggen er nu maar 2 á 3 boten. We hebben bij het andere restaurant gegeten hier in het dorp. Wij waren de enigen die er zaten. Gisteren was het hier ook veel drukker, maar ook hier lekker gegeten. Er zit nog een ander restaurant in het dorp maar deze is gesloten.We kregen als amuse ansjovis, brrr wat zout. Dolf heeft zich opgeofferd om te proeven, volgens Annette zaten de haartjes er nog op haha, zag er ook niet smakelijk uit. De ober daar kon zich niet voorstellen dat wij het niet lekker vonden. Je had zijn gezicht moeten zien, toen wij zeiden dat wij het veel te zout vonden. Volgens mij dacht hij dat wij niet goed wijs waren haha. Na het eten nog even naar de baai achter ons gelopen, hier op YouTube ook filmpjes van gezien, dat het helemaal vol lag met zeilboten. Nu lagen er maar een paar boten. Wel een aantal super mooie huisjes in de baai. Toen weer terug naar de dorpskern, om daar op het terras van gisteren, restaurant Vela, nog wat te gaan drinken. Super gezellige meiden werken er. Hier was het redelijk druk op het terras. De heren zitten nu nog op het terras en Annette en ik zijn alvast terug gelopen, wel 3 minuten vanaf het terras. Ik ben me "huiswerk" nog even aan het maken. Morgen zijn we uitgenodigd om bij oma en Dino pannenkoeken te gaan eten, we zullen zien wat dat wordt. We gaan voor de zekerheid morgen middag maar warm eten haha. Morgen moet er ook een feest zijn voor alle inwoners van Bobovisča vanaf 18.00 uur. De toeristen mogen dan niet komen, we weten dus eigenlijk ook niet of het restaurant dan wel open is.

In de filmpjes zit enige vertraging, want de WiFi en ook het 4G Internet is hier niet zo heel goed, maar jullie zien ze wel een keertje verschijnen.

1. Chantal:
    7 juni 2019
    Wij zouden graag in een filmpje zien hoe het eruitziet als Herman staat te popelen... ;-)
  2. Ingrid Veenstra:
    8 juni 2019
    Sorry, niet alles komt in beeld, sommige dingen bewaren we liever voor ons zelf 🤣