Dag 11 "we gaan naar het eiland korcula"

3 juni 2019 - Vela Luka, Kroatië

Na ons ontbijt hebben we de auto ingepakt en zijn naar de ferry gereden.Het is vanaf ons appartement ca. 5 minuten rijden. Voordat we weg reden kregen we nog een fles wijn van Marijan. Voor de ferry stond al een beste rij, maar alles past prima op de boot. Al snel nadat we de kaarten voor de boot hadden gekocht, konden we er ook al op rijden. Een kwartiertje later om 9.50 uur waren we al weer aangemeerd op het eiland Korčula. De temperatuur is goed, maar op de ferry was er wel een behoorlijke woei. Op de boot hadden wij een berichtje verstuurd  naar Tina. Zij is de eigenaresse van ons appartement in Vela Luka. Wij hebben aangegeven dat we bijna op Korčula waren en de vraag gesteld hoe laat we konden inchecken. Ze waren nog aan het schoonmaken en ze adviseerde ons om eerst even een kop koffie te gaan drinken in Korčula stad. De ferry stopt vlak bij Korčula, dus zijn we daar eerst maar heen gereden. We konden de auto aan zee parkeren en zijn het centrum ingelopen. Wauw, ik ben verliefd, wat is het hier mooi. Voor iedereen een echte aanrader om naar toe te gaan. Al was het alleen al om de lekkere eigengemaakte tiramisu die we daar op een terras  hebben gehad, die was hemels. Mocht ook wel voor omgerekend  € 5,50 per stukje taart haha. Maar Korčula is echt prachtig en heel gezellig, het wordt ook wel klein Dubrovnik genoemd. Binnen in zijn ook allemaal kleine leuke straatjes, dus er valt nog genoeg te ontdekken hier. En dat gaan we ook zeker wel doen één dezer dagen. We zijn 3 nachtjes op het eiland. Rond 11.00 uur zijn we naar Vela Luka gereden, dat is ca. 45 km rijden. We zitten daar in appartements Dea Caeli. We werden rondgeleid door Tina en haar zoon Tomislav. Het appartement ziet er super uit, mooi groot ook en het uitzicht door de grote glazen pui is schitterend. Als je op het terras zit kun je genieten van het uitzicht van de haven van Vela Luka. Er is veel bedrijvigheid in de haven hier. We hebben vanmiddag gewoon lekker zitten te genieten op ons terras en rond 16.00 uur het plaatsje maar even ingelopen. We zijn langs de zee naar de andere kant van de haven gelopen. Onderweg heel veel restaurantjes, maar verder is er eigenlijk niks charmants aan. Wel veel bedrijvigheid, maar die komt vooral van de vele boten die hier aanleggen voor de nacht. Nadat we wat gegeten hadden hebben we daar heerlijk van kunnen genieten op ons balkon. We hadden wel een klein beetje een camping idee nu. Niet hoe de anderen hun tenten etc op zetten en stokken overhouden, maar hoe mensen worstelen om hun boten aan de boei te krijgen en dan met ieniemienie bootjes aan wal moeten zien te komen. We zitten een beetje aan het einde van het stadje en hadden het idee dat het dan vanavond/vannacht wel redelijk rustig zou zijn. Maar nu met alle boten hier voor ons appartement wordt dat afwachten haha. Denk zo te zien, dat het op vele boten nog lang gezellig zal zijn haha. Nu om 19.30 wordt het iets bewolkter en verdwijnt de warme zon. De zoon van Tina heeft net nog een eigen gemaakte fles witte wijn gebracht. Hij ligt nu in de koelkast om te koelen. Denk dat het straks bij donker ook wel een mooi uitzicht wordt. De foto's zullen volgen.

Wij gaan genieten van elkaar en ons uitzicht.

Fijne avond voor jullie ook.