Vakantie 2017 Dag 17 "Bezoek aan Jelsa"

25 juni 2017 - Jelsa, Kroatië

Afgelopen nacht was het 24 graden pfff. De bakker rijd hier rondom Ivan Dolac rond om brood te verkopen dat is mooi makkelijk want hij stopt hier ook boven bij ons appartement. Volgens Ivan was hij er altijd rond 8.00 uur en dan toetert hij altijd en is er dan ongeveer 10 á 15 minuten. Hij was vroeger vanochtend, gelukkig zat Herman al beneden om 6.00 uur te genieten van het uitzicht. Om 7.15 uur klonk het getoeter al. Rond 10.00 uur was het al weer 32 graden en zijn we weer door de mooie tunnel Pitve gereden om naar het plaatsje Jelsa te gaan. Het is een heel gezellig klein plaatsje waar in de tijd dat wij er waren 5 grote boten met toeristen aan kwamen. Sommige leken wel vluchtelingen boten zoooo vol. We hebben daar even rond gelopen en hebben lekker even een terrasje gepakt, de heren aan de cappuccino en de dames aan een lekkere ijscoupe. We zijn nog even langs de supermarkt gereden om wat vlees te kopen om te gaan bbq en vanavond. 'S middags eerst lekker in de schaduw op ons terras gezeten want het is echt weer bloedje heet. We lezen hier op internet dat het bij Poreç goed tekeer gaat en hebben beelden gezien dat er bomen ontworteld zijn. En lezen nu net dat er op eiland Krk ook iemand is omgekomen. We hebben Margo en Louis nog even gevraagd hoe het weer bij hun in Medulin is, maar ze hadden wat regen en onweer gehad. Rond 16.30 uur zijn we naar beneden gewandeld naar het strandje hier beneden, we waren er met ongeveer 10 mensen op zijn meest, we hebben lekker gezwommen de temperatuur van de zee was super. Echt een heel leuk klein strandje. De wandeling naar boven toe wordt dan weer minder straks. En rond deze tijd is de ergste kracht van de zon wat minder, dat maakt het zonnebaden wat makkelijker. Rond 19.00 uur weer naar boven gelopen en lekker douchen en daarna lekker aan de bbq. We zijn nog elke dag uit eten geweest dus nu heerlijk bij het appartement hangen is ook wel eens lekker. Het is nu 22.30 uur en nog steeds 28 graden echt vies warm en plakkerig weer. Als we na de eilanden kijken verderop onweert het daar behoorlijk, hopelijk komt hier ook nog wat zodat het een beetje gaat afkoelen. We zullen zien wat het weer straks gaat doen, we genieten nu van de bliksem in de verte.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade