Vakantie 2017 Dag 15 " Strand dagje en 's avonds naar Cavtat"

23 juni 2017 - Mlini, Kroatië

Vanmorgen heerlijk rustig aangedaan, even 2 wasjes gedraaid en die op ons balkon gehangen, dan kan alles weer schoon de tas in vanmiddag. Op het heetst van de dag naar het strandje van Plat gegaan, niet echt een mooi strand maar je kunt er bijna helemaal met de auto komen. Ook genoeg schaduw te vinden gelukkig. We waren er eerst alleen, later kwamen er nog een aantal mensen bij. De temperatuur van het zeewater was in iedergeval weer beter dus heerlijk gezwommen. We hebben natuurlijk onze bedjes weer gevuld met lucht, want ze liggen/hangen heerlijk. Het koste alleen iets meer moeite om er lucht in te krijgen want er was niet zoveel wind, maar dat leverde dan wel weer hilarische taferelen op. Dolf heeft zijn vinger nog gesneden aan één of andere scherpe steen in het water en later bleek dat er niet alleen een scheurtje in zijn vinger zat, maar ook een flinke scheur in zijn zwembroek haha. Dus voordat de heren het terras zijn opgelopen eerst maar ff een andere broek aan. Bij terugkomst in het appartement hebben we de tassen weer ingepakt en lekker even onder de douche. Tegen 18.00 uur zijn we weer naar Cavtat gereden , we zijn daar nog even bij hotel Albatros wezen kijken, ongeveer 38 jaar geleden ben ik daar met mijn ouders geweest. Aan de buitenkant zag het er nog steeds het zelfde uit er zat alleen een nieuw likje verf op volgens mij nog in de zelfde lelijke kleur als toen een beetje geel/bruin. Weet niet hoe het binnen is maar buiten is het wat gedateerd. Even naar de voorkant gelopen bij zee en daar was wel het een en ander veranderd, er zat een hek voor het hotel langs en er was een heel druk strand vol met strandbedden en een cocktailbar, het was er erg druk. Ook rond om het hele grote zwembad van Albatros lagen veel mensen. Daarna zijn we op zoek gegaan naar een parkeerplaatsje en zijn we weer zo'n 200 trappen opgelopen naar de begraafplaats boven op heuvel bij Cavtat,  daar is ook het mausoleum van de oude familie Racic. Je hebt daar een mooi uitzicht over de zee. Een graf kost daar gemiddeld 17.000 euro. We hebben nog weer lekker wat gegeten daar en op een ander terras, onze eerste bananasplit van deze vakantie gehad en genoten van de zonsondergang. Daarna weer opweg naar het appartement zodat de dakkoffer (ja die was eraf gehaald) nog bij licht op de auto gezet kon worden. Toch wel raar dat het hier om 21.00 uur al donker is hè. De auto is weer zo goed als, ingepakt zodat we morgen vroeg alleen de laatste dingen erin moeten doen en dan kunnen we opweg naar ons volgende appartement. We gaan een beetje op tijd weg want we willen de boot van 12.00 uur halen en het is 2.15 uur rijden van hier naar de boot en we moeten door een stukje Bosnië dus 2x de grens over en we weten niet wat de wachttijden zijn bij de grenzen. Als we de boot van 12.00 uur missen moeten we wachten tot 13.45 uur want dan gaat de volgende. Ondertussen zit iedereen binnen want buiten worden we lek geprikt door de muggen, maar binnen met de airco aan is het goed toeven. We weten niet hoe de Wi-Fi daar is dus het is weer afwachten hoe het gaat met de foto en filmpjes sturen. We lopen een paar daagjes achter, maar het is helaas niet anders.

Weltrusten voor straks en groetjes van ons allen.

1. Ria:
    24 juni 2017
    hallo allemaal,mooie reisverslagen,geniet nog maar van jullie laatste week.. Veel plezier nog.