Dag 3 "Op weg naar Promajna aan de Makarska Riviëra"

26 mei 2019 - Promajna, Kroatië

Voor degenen die nog willen weten hoe het gisteren met ezelen is gegaan, Annette heeft 2x verloren. Daarna allemaal de knollen helemaal op en weer voor 22.30 uur het bed in. Toen wij gingen liggen waren Herman en ik bang dat we de volgende morgen met flinke rugpijn op zouden staan. Ons bed was behoorlijk zacht. Gelukkig sliep het bed best nog wel goed. Er was wel een ander probleempje, de hele nacht hebben we gedreun van muziek gehoord, de hele nacht het zelfde boem, boem, boem....... Gelukkig was het wel ergens in de verte. Om 6.30 uur werd ik weer wakker, dit maal van de kerkklokken, de kerk stond vlak achter ons appartement. De muziek ging ook nog steeds vrolijk verder. Bij navraag wat de muziek de hele nacht was geweest bleek er een festival van 5 dagen op Murter te zijn, waar de jeugd door heel Europa op af kwam. Nou lekker dan. Gelukkig voor de bewoners daar was het afgelopen nacht de laatste nacht. Voor vertrek kregen we nog een flesje met olijf olie mee. We zijn weer vroeg uitgecheckt en hebben rond 8.00 uur bij het barretje bij de supermarkt, cappuccino, thee en verse jus gehaald, lekker op het terras gezeten met uitzicht op zee. Ze hadden daar niks te eten dus maar even broodjes bij de supermarkt gehaald. Om 8.30 uur reden we het eiland weer af. Het was een mooi en rustig eiland, buiten het festival om haha, waar nu nog weinig te beleven viel. Ik denk dat het in het hoofdseizoen wel heel druk is daar. Het is bewolkt vandaag en om 8.50 uur hadden we de eerste spatjes regen. Onderweg nog een paar keer een paar spatjes gehad, maar veel stelde het niet voor. Onderweg weer genoten van de mooie kustweg. Tot Split was het allemaal een bekend gezicht maar na Split is het voor ons ook allemaal nieuw. De bergen worden steeds hoger en steeds kaler, mooi hoor. Tegen 11.20 uur kwamen we aan in Promajna, daar stond de eigenaresse ons al op te wachten beneden bij de zee. We konden de auto daar parkeren op een privé parkeerplaats en moesten verder naar boven lopen. Ze had het over 300 meter, maar zover was het niet. Wel een pad dat goed voor de kuiten is. Haar man stond ons op het pad naar boven ook op te wachten. Het huisje ligt er mooi. We hebben er een mooie tuin bij en van binnen is het niet groot, maar ziet er super uit. We moesten eerst gaan zitten en de eigen gebrouwde drankjes werden uit de koelkast gehaald. Annette wou geen alcohol, dus werd er verse citroen limonade gemaakt. Er lagen nectarines, en verse vijgen op tafel. Ook werden er koekjes op tafel gezet. Hij wou gewoon het pakje op tafel zetten, maar van haar moest het op een bordje haha. Er werd ons alles uitgelegd en hij heeft de bbq nog voor ons in orde gemaakt. Ook was de eigenaar blij dat Annette niks hoefde, zodat er een glaasje over was en hij zelf ook kon mee drinken haha. Ze vond het wel heel erg dat we niet zo mooi weer kregen de komende dagen. Maar we wachten af. Als de regen niet erger wordt dan het gesputter nu, kunnen we daar wel mee leven, al zou het zonnetje wel fijn zijn. Ook heeft hij nog wat vruchten uit de bomen in de tuin gehaald voor ons. (Ben de naam even vergeten, had de naam ook nog nooit gehoord, maar het smaakte wel lekker.) Het waren kleine oranje bolletjes. Daarna hebben we lekker in de tuin gezeten en ben ik met Dolf en Herman nog even naar beneden gelopen naar de supermarkt om even wat in te slaan. Daar zagen we meteen het mooie strand van Promajna. Later in de middag hebben Dolf en Herman F1 gekeken op het terras en ben ik met Annette het wandelpad achter ons huis naar Makarska op gelopen. Het is jammer dat het zo bewolkt is en iets regent, daardoor is het uitzicht niet echt mooi, De eilanden voor ons zijn daardoor niet echt goed te zien. Omdat het steeds harder begon te regenen zijn we niet zo ver gegaan en zijn we maar terug gelopen. En hopen we op beter weer. Voor het eten nog even een middag dutje gedaan en het begon toen steeds harder te regenen. Het was pas rond 19.00 uur weer droog. We zijn toen even op onderzoek uit gegaan in Promajna, Het is een klein dorpje met 4 restaurants en een klein supermarktje, verder een paar kraampjes aan het strand en veel appartementen. Na het eten nog even over het strand terug gelopen en rond 20.00 uur zijn we lekker binnen gaan zitten, het wordt weer ezelen zo, denk ik.

De WiFi was gisteren niet zo goed en hier ook niet grrr, dus filmpjes versturen gaat wat langer duren ben ik bang, maar ze komen er aan.

Fijne avond iedereen namens ons allen.

1. Rienk:
    29 mei 2019
    Van de bijrijder: appartement mooie ligging en uitzichten in promajna