Vakantie 2019 Dag 19 "Uitstapje naar Hvar stad'

27 juni 2017 - Hvar, Kroatië

Weer een warme nacht 24 graden, als we de weervoorspellingen voor Nederland zien wordt dat straks weer afkicken voor ons. Gelukkig waait het de afgelopen dagen iets meer en dat is wel lekker met deze temperaturen. En het scheelt enorm in de wespen al steken ze eigenlijk niet, maar vindt het zelf niet zo lekker om er tussen door te lopen. Het moet ook schelen in de muggen maar daar hebben we het voordeel niet van, want we zitten onder de rode bulten. Na het ontbijt zijn we naar Hvar stad gereden, het is in kilometers niet erg ver maar door de wegen hier die soms erg smal kunnen zijn is het een uurtje rijden. Het is een hele mooie drukke stad. Er was in het oude centrum nog een fort, maar we hebben eigenlijk wel genoeg trappen gelopen dus dat gaan we niet doen en het is ook weer bloedje heet en er lijkt hier minder wind dan bij ons, dus we genieten van elk wind vlaagje. Wat is het hier druk vergeleken bij de andere stadjes op het eiland, maar hier komt dan ook alle high society. Al zijn wij niemand tegen gekomen haha. Er komen veel booten aan met alleen passagiers dus zonder auto en er vertrekken er ook weer veel, dus een drukte van belang. En er liggen hier geweldige boten in de haven, echt niet normaal maar zo leuk om te zien. De prijzen liggen hier ook hoger dan bij ons maar er zijn ook veel dure hotels daar met prijzen van € 1500,00 per nacht en meer. Maar echt een heel mooi stadje met gigantische cactussen en palm bomen. En natuurlijk weer bijkomen op de terrasjes waar we ook maar gelijk hebben geluncht. Omdat het zo vreselijk heet is zijn we maar ons appartement gereden om daar lekker op ons mooie terras te gaan zitten. Wel hebben we het onderweg nog even gehad over alle mooie dingen die hier zomaar aan de kant van de straat liggen, mooie oude wijn vaten, allemaal mooie oude druivenstokken en mooie platte stenen mooi voor tegen een muurtje, maar ja we hebben geen ruimte genoeg in de auto om al dat moois mee te nemen. We hebben nog even een laatste wasje gedraaid dat scheelt straks weer mooi bij thuis komst. We lazen dat er tussen Rovinj en Umag vanmiddag ook weer noodweer was en daar hebben wij net toen de was aan de lijn hing denk ik 2 minuten wat van meegekregen, er hing één wolkje boven ons en op het terras was er volop zon en het regende iets … heerlijk, daarna was het ook weer voorbij, en konden we tot 20.00 uur nog op de ligbedjes genieten van de zon. Wel waait het heerlijk hier en is dit de eerste avond dat het niet van dat plak weer is, het is nu om 22.00 uur nog wel 24 graden maar voelt wel lekker aan. Vanavond nog maar eens de bbq aan gedaan en dit maal, het vlees met een krokante korstje haha, de vlam zat er goed in. Morgen ons laatste dagje hier en dan zit de vakantie er jammer genoeg al weer op. Aan de andere kant is het wel goed want we worden wel lui hier na alle inspanning van de eerste 2 weken.

Voor nu welterusten en groetjes van ons allen.

1. Ria:
    Goeie terug reis.
  2. Ria:
    27 juni 2017
    giet van de laatste vakantie dag!!
  3. Ria:
    27 juni 2017
    geniet van de laatste vakantie dag.