Vakantie 2017 Dag 18 "Vandaag naar Stari Grad"

27 juni 2017 - Starigrad, Kroatië

Nadat ik gisteren het verhaal had weggestuurd, kwam het lichten steeds dichter bij en op een gegeven moment hoorde je ook de wind aan komen bulderen en begon het te donderen, het lichten kwam echt rondom ons heen, echt wel heel mooi om te zien dat natuurgeweld. Je kon het niet zo goed filmen want de licht flitsen kwamen echt van alle kanten. Het begon tegen 24.00 uur ook wat te regenen, ohh wat lekker en de temperatuur zakte na 24 graden pfff, wel blij met de airco op onze slaapkamer. Rond 00.30 uur maar naar bed gegaan, het zat toen een beetje boven ons. Het harde waaien nog wel een poos gehoord, van de onweer en bliksem niks meer meegekregen, er zitten goede luiken voor de ramen. Na het ontbijt zijn we naar het stadje Stari Grad gereden. We moesten weer door de mooie tunnel er naar toe. We hadden deze tunnel op You tube gezien en de heren wilden wel graag een keertje door deze tunnel rijden, ondertussen (met de terugweg meegerekend) is dit de vijfde keer. Stari Grad is echt een heel mooi stadje met hele gezellige pleintjes, daar dus even gezellig rondgelopen, gelukkig bijna alles vlak hier in dit stadje. Kan het formaat van onze kuiten weer een beetje slinken haha. Nog weer even gezellig terrasje gepakt want het is weer bloedje heet vandaag. 'S middags lekker op het terras gezeten en vakantie foto' s zitten kijken, wat hebben we al veel gedaan en zoveel moois gezien. We hebben een douche buiten op ons terras dus dat is wel lekker afkoelen, als we namelijk naar beneden kijken naar de zee, zijn er wat hogere golven en we denken dat de watertemperatuur ook wel weer wat kouder is na het noodweer van gisteren dus dat vonden we de klim naar beneden en vooral weer naar boven niet waard. Dus lekker hier op de ligbedjes wat later in de middag in de zon gelegen. 'S avonds zijn we een dorpje verderop gegaan, (geen idee hoe het heette) er waren wat appartementen en wat huizen en helemaal beneden (was weer een fijne straat om er te komen haha gelukkig zaten er hier en daar nog enkele vangrails aan de afgronden) was een kleine jachthaven en er lagen een paar hele mooie bootjes en er was een klein restaurantje. Het was er erg druk , gelukkig kwam er net een tafel vrij toen wij aankwamen. De kaart was erg klein en duur, echt gericht op de bootjes die er in de jachthaven lagen. We hebben er heerlijk gegeten, Herman en ik hadden een biefstuk en Annette en Dolf een of andere beste spies, we hadden er gebakken aardappelen bij en wat gegrilde groenten en wat snijbiet stamppot met heel veel knoflook erin, goed tegen de muggen haha. Want we hebben ook muggen beten zat.

1. Ria:
    27 juni 2017
    Zorgen jullie er wel voor dat je die muggen niet mee terug nar huis neemt?