Vakantie 2017 Dag 11 "Relax dagje"

19 juni 2017 - Camping Park Soline, Kroatië

Gisteravond goed de deur dichtgehouden en airco binnen aan en we hebben heerlijk geslapen, geen mug gehoord of gezien, Vandaag een " vakantie" dagje gehouden. We zijn "even" ( zoals ze dat hier noemen) naar beneden gelopen naar het strand, bepakt en bezakt met van alles en nog wat, want er is alleen een strandje verder geen accomodatie. Wat een pokkepad, was het naar beneden. En op de heenweg al bedenken dat je nu naar beneden wandeld maar straks ook nog weer terug moet naar boven pffff. Het strandje is schitterend, je kunt in de zon en in de schaduw en we liggen daar met ongeveer 15 mensen ruim verdeeld. We hebben natuurlijk onze opblaasbare lig/zit/hang en val om bedjes meegenomen, er is genoeg wind dus er hoeft niet mee rond gerend te worden (jammer genoeg haha). Herman doet de eerste en het was echt appeltje eitje, zelf het erop liggen ging hem goed af, jammer genoeg haha. Dolf heeft de andere gedaan, er was iets minder wind en het werd al iets leuker maar al met al ging het allemaal best soepeltjes. Het was weer lekker heet en de bora wind van de afgelopen 2 dagen is wat gaan liggen. De zee was al 24 graden geweest maar denk ook door de bora nu nog maar 19 graden dat was ook wel te merken brrrr. Door je dikke teen erin te steken koelde je al behoorlijk af. Dolf is er natuurlijk wel een aantal keren in geweest en Annette en ik hebben ook alle moed bij elkaar geraapt en zijn er ook één keer in geweest, Herman vond het wel best. Ik heb zelf natuurlijk ook een poging ondernomen om op onze "ligbedjes' te gaan liggen, de eerste keer ging best wel goed maar de keer daarna heeft voor de anderen, wel hilarische momenten opgeleverd, maar goed dat het een klein strandje was. Er kwam ook nog ff een lange dunne slang voorbij gekropen denk dat die niet zo blij was met al die mensen op zijn strandje. Na nog wat te hebben gegeten en gedronken en nog even lekker van de zon te hebben genoten zijn we aan onze klim terug begonnen. Deze keer via een trap die iets verder lag. Nou ičiči was er niets bij pffff wat afzien die erg lange trap met ongelijke treden. Gelukkig stonden er bankjes onderweg waar we dankbaar gebruik van hebben gemaakt. De kuitspieren zijn wel weer goed getraind voor nu en aan onze conditie is ook weer gewerkt, we moeten natuurlijk ook niet te lui worden. Bij het appartement allemaal ff neerploffen en het vocht tekort bijwerken om daarna een verlaat middag slaapje te doen. Na het douchen kwamen we erachter dat de zon wel goed zijn werk heeft gedaan, ik zelf heb mijn rug best wel verbrand maar dat komt wel weer goed. We zijn weer naar Cavtat wezen eten, het was er minder druk dan gisteren maar toen was het ook zondag dus dan zullen er ook wel meer locals komen, maar het was gezellig druk en we hebben weer lekker gegeten met een lekker ijsje toe. Toen weer naar het appartement, waar we weer druk zijn om de insecten van ons lijf te houden, vanavond maar op tijd naar bed en morgen weer opstap. Kotor in Montenegro is de bestemming, daar weer een flinke klim te gaan. Iedereen ook lekker genieten van het mooie weer in Nederland en slaap lekker voor zo.