Onze afsluiting van deze vakantie 2017 dag 22

30 juni 2017 - Enschede, Nederland

Onze echte laatste vakantiedag is aangebroken, vanmorgen wakker geworden met Heidi en Peter op de tv. en even op ons balkon gekeken hoe de omgeving eruit zag want daar was gisteravond niks meer van te zien. Om 8.00 uur konden we ontbijten, een goede start voor weer een dagje reizen en hopen op weinig files. Het was bijna 9.00 uur toen we zijn vertrokken. We konden nog even een kleine blik op de Faakersee werpen. We hebben besloten om niet over de autobaan de Duitse grens over te gaan omdat het daar altijd al druk is en nu ook nog wordt gecontroleerd ivm de G20 in Duitsland. Dus via Zell am See gereden, veel gewone straten en af en toe kleine stukjes autobaan/weg. Het was in de dorpjes even wat drukker maar verder goed te doen en ook nog even een andere omgeving om een keertje na te kijken. Mooi is het daar en we kwamen mooi achter de regen aan want er lagen overal flinke plassen water. Het was een kleine grens overgang en er waren geen controles dus we konden zo doorrijden normaal doen we 2 uurtjes om door Oostenrijk heen te rijden en nu hebben we er 3 uurtjes over gedaan om bij de grens en komen en we kwamen ook nog weer een een stuk verder Duitsland in, vlak bij de Chiemsee kwamen we uit. Dus een win win situatie. Maar daarna begon de ellende... 12 uur waren we bij de grens en om 17.00 uur net bij Neurenberg wat een doffe ellende, we hebben niet helemaal stilgestaan maar wel hele stukken maar zachtjes kunnen rijden, dus dat schoot niet op. We hoorden ook op de radio dat er 4 deelstaten vandaag schoolvakantie hadden gekregen, dus geen goede planning haha. We hebben af en toe wat regenbuitjes gehad behalve als we stil stonden dan stond natuurlijk de zon op ons te branden. Als ik de drukte in Duitsland zie, wil ik helemaal niet weten hoe het bij de grens is geweest dus blij dat we daar niet langs zijn gereden. Vlak voordat we de volgende file weer inrijden maar bij afslag 80 op de 3 er af gereden naar een autohof, daar even getankt en bij een gigantisch leuk restaurantje gegeten, ingericht in route 66 style met Elvis hoog op een podium die voor ons zingt. Toevallig waren Herman en ik er al eerder geweest met Yannic, Jordi en Danny zo'n 5 /6 jaar geleden, het eten smaakte goed en de porties waren groot, veel te groot. Rond 18.30 uur weer in de auto en maar hopen dat het nu wat rustiger op straat wordt en we de meeste files hebben gehad. Rond Wurzburg was het nog even wat drukker maar als we zo door kunnen rijden zijn we volgens "Truus" om 23.35 uur in huis, we wachten geduldig af. Rond 20.00 uur bij afslag Giessen hebben we dan toch de voorspelde regen met harde wind en lage zon, lekker rijden is dat, wordt het eindelijk wat rustiger op straat, komt het met bakken de lucht uit. Maar ja,,  kunnen we vast wennen aan het weer in Nederland. De regen heeft enige minuten aangehouden en daarna konden we genieten van verschillende regenbogen. Het is daarna rustiger gebleven op straat. Daarna wel weer droog geweest tot aan Ahaus, toen begon het weer te regenen, welkom in Nederland.

Om precies 24.00 uur reden we Nederland in. We hebben een super mooie vakantie gehad en zo veel gezien en gedaan.

1. Peter Reinders:
    1 juli 2017
    Welkom thuis en nu nog nagenieten.
    Nogmaals dank voor jullie mooie verhalen.
  2. Riki van der Weide:
    1 juli 2017
    Waren mooie verhalen. Hebben meegenoten van jullie vacantie